Geld terug zonder contanten
Veel ondernemers bieden hun klanten een ‘niet goed, geld terug’-service. Maar contant geld retour geven als de klant zijn aankoop gepind heeft, is niet ideaal. Onder bepaalde voorwaarden is Retourpinnen de oplossing.

Omgekeerde pintransactie
Retourpinnen is een omgekeerde pintransactie. Via Retourpinnen geeft u als ondernemer elektronisch geld terug aan uw klant.
Uw klant stopt een betaalpas in een betaalautomaat en u stort het bedrag terug op de bankrekening die hoort bij de betaalpas die gebruikt is bij de retourpintransactie.

Net zoals u een pintransactie de volgende werkdag bijgeschreven krijgt op uw rekening, krijgt de consument via Retourpinnen het retourpinbedrag de eerstvolgende werkdag op zijn bankrekening. Een retourpintransactie op vrijdag, zaterdag of zondag wordt zodoende op maandag op de bankrekening van uw klant bijgeschreven.
U geeft uw klant een ondertekende retourpinbon mee als bewijs dat het geld gegarandeerd naar hem onderweg is.

Uw grote voordeel
Het grote voordeel van Retourpinnen is dat u geen grote hoeveelheden contant geld hoeft aan te houden als klanten iets komen retourneren. Dit is veilig en handig en past helemaal in de trend om zo min mogelijk geld in de zaak te hebben.

Neem contact op met uw bank wanneer u interesse heeft in Retourpinnen
Iedere bank besluit individueel of zij de dienst Retourpinnen in haar assortiment opneemt. Dat besluit hangt vooral af van de belangstelling voor het product in de eigen klantenkring van die bank.

Wanneer u interesse heeft in deze nieuwe dienst:

  1. Neem contact op met uw bank om te vragen of zij Retourpinnen aanbiedt.
  2. Bekijk of uw kassa-omgeving geschikt is voor Retourpinnen.
  3. Bestel gratis promotiemateriaal om aan te geven dat u Retourpinnen aanbiedt aan uw klanten.

Retourpinnen is sinds april 2014 mogelijk!
Bekijk hoe Retourpinnen werkt.