Betaalpas weg
Betaalpas gestolen of verloren
Meld verlies of diefstal van uw betaalpas onmiddellijk bij uw bank. De meldnummers zijn 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar. Uw betaalpas wordt dan direct geblokkeerd, zodat anderen er geen misbruik van kunnen maken. Noteer het juiste nummer in uw (mobiele) telefoon of agenda.
Telefoonnummers vanuit Nederland
ABN AMRO | 0900 0024 (lokaal tarief) |
ING Bank | 020 22 888 00 |
Rabobank | 088 722 67 67 (088-RABOSOS) |
SNS Bank | 030 633 30 00 (ma t/m vr van 8.00-21.00 en zat 9.00-17.00 uur) |
0800 03 13 (overige tijden) | |
Overige banken | 0800 03 13 |
Telefoonnummers vanuit het buitenland
ABN AMRO | +31 (0) 10 241 17 20 |
ING Bank | +31 (0) 20 22 888 00 |
Rabobank | +31 (0) 88 722 67 67 |
SNS Bank | +31 (0) 88 385 53 72 (ook via 'collect call') |
Overige banken | +31 (0) 88 385 53 72 (ook via ‘collect call’) |
Betaalpas vergeten
Vergeet u uw betaalpas na de betaling uit de betaalautomaat te halen? Vaak wijst de winkelier u er dan op, zodat u toch met uw pas en uw aankopen de winkel verlaat.
Blijft de pas onverhoopt toch achter in de winkel? Er zijn richtlijnen voor winkeliers om veilig met achtergebleven passen om te gaan. De ondernemer bewaart uw betaalpas zo’n 48 uur op een veilige plaats.
- Ga zo snel mogelijk terug naar de onderneming waar u uw pas hebt achtergelaten.
- U moet zich met een wettelijk identificatiebewijs legitimeren.
- Uw handtekening moet overeenkomen met de handtekening op de betaalpas.
Wanneer de gegevens overeenkomen kan de ondernemer u de betaalpas teruggeven.
Mocht u niet binnen 48 uur zijn teruggekomen, dan knipt de ondernemer uw betaalpas doormidden en geeft de pas terug aan zijn bank. U kunt bij uw eigen bank een nieuwe betaalpas aanvragen.
Is uw betaalpas niet teruggevonden, blokkeert u dan zo snel mogelijk uw pas en vraag een nieuwe betaalpas aan bij uw bank.