Bijl bijt zich vast in pinpas

Burgemeester Cees Bijl van Emmen heeft donderdag 4 juli zijn portemonnee met kleingeld en papier geld moeten inleveren. Vanaf nu gaat hij in het kader van de campagne ‘Pinnen, ja graag!’ een week lang alleen maar betalen met zijn pinpas.

Burgemeester Bijl had altijd losgeld in de zak voor onder andere collectes, maar vindt met de pinpas betalen wel veiliger voor zowel de koper als verkoper. ‘Wat niet in de kas zit, kan een overvaller ook niet meenemen‘, zo zei hij vanmiddag bij de lancering van de actie in Emmen.

Woensdag 3 juli had verslaggever Ruben Kooren van RTV Emmen een interview met Jannemieke Zandee van Betaalvereniging Nederland over de voordelen van pinnen.

Contanten burgemeester van Emmen Bijl gaan voor een week in de kluis

Op de foto van links naar rechts: Richard Fluri (Rayon Directeur Groningen-Drenthe), Cees Bijl en Jenne Holman (voorzitter van ondernemersvereniging Vlinderstad). 

Confidental Infomation