Start ‘Pinnen, ja graag’ on tour
De burgemeester van Huizen, Fons Hertog, heeft dinsdag 9 juli zijn portemonnee met contanten ingeleverd. Ineke Bussemaker, namens de Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen, vergrendelde de kluis waarin het geld voor een week is opgeborgen. Door niet langer met cash te betalen en uitsluitend gebruik te maken van zijn pinpas vraagt de burgemeester samen met andere burgemeesters in Nederland aandacht voor de onnodige hoeveelheid contant geld in winkels.
‘Pinnen, ja graag’ on tour
De burgemeester startte zijn week zonder contanten op de dag dat de Pinnen, ja graag tour in winkelcentrum Oostermeent in Huizen was.
Op de foto links Fons Hartog en rechts Ineke Bussemaker.
