Een artikel terugbrengen naar de winkel en het aankoopbedrag via de betaalautomaat op je bankrekening retour ontvangen, het kan bij steeds meer winkels. Lidl is de eerste supermarktketen in Nederland waar klanten kunnen Retourpinnen, in alle filialen.

Geld direct terug op rekening

Met Retourpinnen krijgen klanten die een aankoop terugbrengen naar de winkel, het geld rechtstreeks teruggestort op hun betaalrekening. Een Retourpintransactie is mogelijk wanneer de aankoop met een betaalpas of creditcard is betaald. Het maakt daarbij niet uit bij welke bank de klant bankiert. De consument voert zijn pas in, waarna de winkelier een Retourpintransactie start. De volgende werkdag is het bedrag bijgeschreven op de rekening van de klant. De winkelier kan een Retourpinbon afgeven, als bewijs van de terugbetaling.

Retourpinnen bij Lidl

Lidl is de eerste supermarkt in Nederland waar retourpinnen mogelijk is, bij alle winkels. ‘’Wij vinden retourpinnen een klantvriendelijke oplossing voor het retourneren van producten. Wij verkopen ook kleding, huishoudelijke producten en gereedschap en dan is een veilig en efficiënt retourbeleid voor de klant en de organisatie belangrijk’’, aldus Christine Braun van Lidl Nederland.

Veilig een handig

Door Retourpinnen is er geen contant geld meer nodig bij het terugbrengen van aankopen. Dat biedt zowel voor klanten als voor winkeliers voordelen. Zo hoeft een winkelier niet langer grote voorraden contant geld aan te houden en hoeft de klant niet met cash over straat. Zeker bij grotere aankopen, zoals non-food producten, is dat een voordeel. Het is veilig en handig.